Θέματα Φυσικής (α΄ τόμος): Ταλαντώσεις

 

Τα «Θέματα Φυσικής» αποτελούνται από τρεις τόμους. Ελπίζω ότι αποτελούν καλή αναφορά για τον καθηγητή που θέλει με αξιοπρέπεια  

α) να διδάξει τα αντίστοιχα κεφάλαια φυσικής στα παιδιά της Γ Λυκείου

β) να γράψει εξωσχολικά βοηθήματα για τα παιδιά

γ) να δώσει σημειώσεις ή να συνθέσει ασκήσεις γι αυτά

 

ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ να διδάξει στα παιδιά τα βιβλία μου εγκαταλείποντας το σχολικό βιβλίο και γυρνώντας την πλάτη του στο πνεύμα των πανελληνίων εξετάσεων φυσικής. 

Κάτι τέτοιο θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα δεδομένου ότι τα παιδιά συναγωνίζονται με βάση το σχολικό τους βιβλίο και τις πανελλήνιες εξετάσεις τους και συνεπώς συναγωνίζονται στο λάθος και στην ασκησιολογική χολιγουντιανή διαστροφή, όπου ακόμη και δύο φυσικομαθηματικώς αλληλοαποκλειόμενες απαντήσεις θεωρούνται σωστές (π.χ. το 2 και το 5 θεωρούνται σωστά και τα δύο για την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων)

 

ΕΝΝΟΩ ότι ο καθηγητής, ανατρέχοντας τα «Θέματα Φυσικής»,

α) θα ξαναθυμηθεί το σωστό ώστε να έχει επίγνωση του μεγέθους του εκτροχιασμού μας κατά τη διδασκαλία του σχολικού βιβλίου

β) θα μπορέσει να συμπεριλάβει στη διδασκαλία του τον ορθό συλλογισμό και το σωστό, αν ο ίδιος το κρίνει πρόσφορο για το επίπεδο των παιδιών που διδάσκει

γ) θα μπορέσει να απαντήσει με αξιοπρέπεια σε εκείνο το παιδί που θα τον ρωτήσει κάτι πιο βαθύ, αναδεικνύοντας έτσι και την αξία της ερώτησης του παιδιού.

 

Άρα τα βιβλία μου

α) περιέχουν κάποια από εκείνα τα θαυμάσια πράγματα που έχουμε παραμελήσει ως Φυσικοί, συμβιβαζόμενοι χωρίς καμιά αντίδραση στα λάθη και στα διδακτικά αδιανόητα στα οποία μας εξαναγκάζει εδώ και δεκαετίες το εκάστοτε ΙΕΠ.

β) είναι ουσιαστικά μια διαμαρτυρία σε όσους ευθύνονται για τη χαμένη μας διδακτική αξιοπρέπεια και για την απελπιστική κατάσταση της φυσικής στο Δημόσιο Λύκειο.

γ) δεν απευθύνονται σε παιδιά

δ) δεν απευθύνονται σε όλους τους συναδέλφους-καθηγητές, αλλά μόνο σε εκείνους που, έχοντας επίγνωση του τι συμβαίνει, θα τα καλοδεχτεί η συνείδησή τους. 

Απευθύνονται σε εκείνους τους συναδέλφους που βιώνουν την τραγικότητά μας όταν στεκόμαστε απέναντι σε παιδιά και τους διδάσκουμε εν γνώσει μας λάθη, επειδή έτσι μας διέταξε το εκάστοτε Υπουργείο.


Η συγγραφή των βιβλίων απαίτησε πάρα πολύ χρόνο, μεγάλο σωματικό κόπο, ενώ η ψυχική δοκιμασία, προκειμένου να σταθώ με αξιώσεις απέναντι στο σύστημα, ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ λοιπόν ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΘΕΛΕΙ, ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΑΣ ΚΡΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ, χωρίς βέβαια να δώσει κανένα στοιχείο σε κανέναν για τις κινήσεις του.

Αυτή η βουβή λειτουργία ειλικρίνειας και προσφοράς, που τελικά άγνωστη θα μας μείνει, είναι για μένα η μεγαλύτερη ανταμοιβή.

 

Ο πρώτος τόμος   ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ όμως να προσφέρετε σε εκείνον τον Άνθρωπο που κρίνετε ότι μας χρειάζεται.

 


 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέματα Φυσικής (β΄ τόμος): Κύματα

Θέματα Φυσικής (γ΄ τόμος): Κλασικές και Κβαντικές Αρχές Αβεβαιότητας