Φυσική (Λυκείου) εν τάφω

 

 Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε μια «άσκηση» της Γ Λυκείου και συγχρόνως τον κύριο λόγο που τα παιδιά νιώθουν αποστροφή (σιχαμάρα) για τη φυσική. Κανένα παιδί δεν πιστεύει ότι η Φυσική έχει σχέση με τη Φύση. Σίγουρα υπάρχουν ευθύνες γι΄ αυτό.

 


......................

Πάντα έλεγα ότι Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟ.

Αλλιώς το παραμικρό λάθος του (ειδικά στη φυσική), εφόσον διατηρηθεί, θα οδηγήσει σε εκτροχιασμούς και σε νοσηρό διδακτικό περιβάλλον.

Και τότε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης θα μετακυλήσει ΔΙΚΑΙΑ, για πολλούς λόγους, σε όλο και περισσότερα άτομα και φορείς.

........

Η συγγραφή ενός σύγχρονου, υποσχόμενου, δυναμικού και αξιόπιστου σχολικού βιβλίου, με το οποίο το παιδί θα μπορεί να αντιμετωπίσει τις εξετάσεις του, θέτει ως ελάχιστες προϋποθέσεις

α) να έχει γραφεί από έμπειρους και αξιότατους Δασκάλους, βαθιούς θεωρητικούς γνώστες του αντικειμένου

β) να αναδεικνύει το πείραμα

γ) να ελέγχεται, διορθώνεται, ανανεώνεται και βελτιώνεται κάθε χρόνο με καινούρια έκδοση ή με οδηγίες. Και κάθε 2η χρονιά το πολύ πρέπει να υπάρχει καινούρια ανανεωμένη έκδοση.

δ) να έχει ημερομηνία λήξης (ορίζοντα ζωής το πολύ μια δεκαετία)

...

.............................

Το κείμενο που δίνω στην παρακάτω διεύθυνση πιστεύω ότι είναι ακόμη επίκαιρο. Μπορεί σε κάποια σημεία να υπάρξουν διαφωνίες, αλλά όσα καταθέτει και η κατεύθυνση προς την οποία δείχνει νομίζω είναι σωστά.

Φυσική (Λυκείου) εν τάφω 

.

Υ.Γ.

1. Το σχολικό βιβλίο φυσικής Γ Λυκείου είναι ένα πανάρχαιο ξεπερασμένο βιβλίο 24 χρόνων γεμάτο λάθη.

2. Σαφώς και υπάρχουν λαμπρότατα παραδείγματα ανθρώπων από όλους τους χώρους που πραγματικά αξίζουν κάθε σεβασμό και για τη δουλειά τους και για την αξιοπρέπεια με την οποία στέκονται και αντιστέκονται και προσφέρουν αξίες στο τόσο δύσκολο διδακτικό μας περιβάλλον. Αξιοπρεπέστατοι φροντιστές, συγγραφείς φροντιστηριακών βιβλίων, δημόσιοι λειτουργοί, μεμονωμένες παρουσίες κλπ.

Είναι αυτοί που προσπάθησαν και προσπαθούν με όλη τους τη συνείδηση να αποφευχθεί η ολοκληρωτική αποτυχία του Δημόσιου Σχολείου.

Αυτούς τους ανθρώπους δεν τους αφορά το κείμενο, γιατί το νιώθουν και αγωνίζονται να πάψει να ισχύει.

3. Το κείμενο είναι πιο ανώδυνο από την πραγματικότητα, επειδή δε θίγει τις τεράστιες ευθύνες των  κεντρικών πολιτικών μηχανισμών (κομματικές εκπαιδευτικές τακτικές-τσαρλατανισμοί).

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέματα Φυσικής (β΄ τόμος): Κύματα

Γνώμη προς θεματοδότη της πανελλαδικής εξέτασης Φυσικής 2024

Θέματα Φυσικής (α΄ τόμος): Ταλαντώσεις