Χημεία Γ Λυκείου (β΄ τεύχος)
Οι εικόνες που επισυνάπτω βρίσκονται στις σελίδες 206 και 210 αντίστοιχα του σχολικού βιβλίου «ΧΗΜΕΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ» (β΄ τεύχος) της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών & Σπουδών Υγείας.
1) Για τις εικόνες αυτές (και όχι μόνο) και για τις αρλούμπες, που γράφονται στις λεζάντες τους και στα κείμενα που τις συνοδεύουν, τι νοιώθουν άραγε οι «υπεύθυνοι»;
Τι σχέση έχει το ηλεκτρόνιο με το κουνέλι και το παπί που συνυπάρχουν σε μια εικόνα ή με την ηλικιωμένη κυρία που συνυπάρχει με την κόρη;
Τι σχέση έχει το ηλεκτρόνιο με ένα μπαλάκι που γυρνά γύρω από τον άξονά του;
Τι είναι όλα αυτά τα χαζά με τα οποία επιχειρείται να διδαχθεί στα παιδιά το ηλεκτρόνιο;
2) Συγγραφείς, Υπουργείο Παιδείας, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), ΟΛΜΕ, τόσοι και τόσοι άλλοι φορείς και πρόσωπα, πώς είναι δυνατό να αδιαφορούν που επί δεκαετίες τα παιδιά διδάσκονται και διαγωνίζονται σε τέτοια λάθη;
3) Μετά από τόσα και τόσα χρόνια που κυκλοφορεί αυτό το σχολικό βιβλίο (με λανθασμένα κείμενα και απαράδεκτες ζωγραφιές) φταίει ακόμη και αποκλειστικά η κυβέρνηση;
Όσοι αδιαμαρτύρητα το διδάσκουν ή το χρησιμοποιούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο επί τόσα χρόνια δε φταίνε ακόμη; Μετά τα πόσα χρόνια θα αρχίσουν να φταίνε;
4) Το μόνο πράγμα που πρέπει να μας ενδιαφέρει στο Δημόσιο Σχολείο είναι το να τρυπώσουν τα παιδιά σε μια σχολή, όπως κι όπως και όπου νάναι;
..........................
................
Ας υπενθυμίσω:
Η Κβαντομηχανική δεν είναι ένα επιπλέον καινούριο κεφάλαιο της Κλασικής Φυσικής. Είναι Φυσική μιας άλλης λογικής, μιας άλλης σκέψης, ενός εντελώς διαφορετικού συλλογισμού.
Στην Κβαντική Φυσική δεν υπάρχουν παρομοιώσεις. Εκεί κάτω στον ατομικό και υποατομικό κόσμο (δομές) δε «βλέπεις» με τις αισθήσεις, αλλά μόνο με τα Μαθηματικά. Δεν υπάρχουν φράσεις «είναι σαν...».
Το ηλεκτρόνιο δεν είναι σαν τίποτε από όσα βλέπουμε γύρω μας. Δεν είναι κλασικό αλλά κβαντικό πλάσμα και συνεπώς η συμπεριφορά του δεν εμπίπτει σε καμιά μα καμιά εμπειρία μας.
Δεν συνυπάρχει με τίποτε άλλο και δεν έχει δύο συμπεριφορές ("όψεις"), αλλά μία και μόνο μία φύση, μία και μόνο μία συμπεριφορά απέναντι στα άλλα κβαντικά πλάσματα. Συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που ορίζουν την κβαντική του ταυτότητα.
.................
...............
Οι αρχικά υπεύθυνοι:
ΧΗΜΕΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (β΄ τεύχος)
Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών & Σπουδών Υγείας
Ομάδα Συγγραφής:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΙΟΔΑΚΗΣ, Δρ. Χημικός, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΚΗΣ, Δρ. Χημικός Μηχανικός, Λέκτορας ΕΜΠ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, Χημικός Μηχανικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, Χημικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΛΛΗΣ, Χημικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης
Υπεύθυνος στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:
Δρ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ Σ. ΜΠΟΜΠΕΤΣΗΣ, Χημικός, M.Ed., Ph.D., Σύμβουλος Π.Ι.
Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023
Θρασύβουλος Μαχαίρας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου