Στην Α-ΦΥΣΙΚΗ φυσική της Γ΄ Λυκείου


Στην Α-ΦΥΣΙΚΗ «φυσική» της Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ...

1)  ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ότι το μονοχρωματικό κύμα

y=Αημ2π(t/Τ - x/λ)            (1)

  •            είναι πεπερασμένης έκτασης
  •            παράγεται όταν κουνάμε το χέρι μας πάνω κάτω
  •             διάδοση σημαίνει η διαταραχή να μεγαλώνει συνεχώς σε μήκος και άρα να μην διατηρεί τη μορφή της
  •             υπάρχουν σημεία του μέσου που κάποια στιγμή απέκτησαν άπειρη επιτάχυνση
  •             έχουν νόημα περίεργες φράσεις όπως «φάση» και «αρχική φάση κύματος»
  •             τα σημεία του μέσου εκτελούν απλή αρμονική ταλάντωση

κλπ

ενώ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ ΞΕΦΩΝΙΖΟΥΝ ότι όλα τα παραπάνω είναι λάθη.

Άτοπα και παραλογισμοί.

 

2)  ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ότι αν στην παραπάνω εξίσωση (1) αντικαταστήσουμε αυθαίρετα το x με το r θα προκύψει το

y=Αημ2π(t/Τ - r/λ)             (2) (*)

το οποίο είναι κύμα και διαδίδεται στην επιφάνεια υγρών,

 

ενώ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ ΞΕΦΩΝΙΖΟΥΝ ότι η σχέση  (2)

  •             δεν είναι κύμα
  •  δεν πληροί την κυματική εξίσωση
  •            δε διατηρεί την ενέργεια
  •            δεν έχει καμιά σχέση ούτε με υγρά ούτε με την επιφάνειά τους
  •           οδηγεί σε παραλογισμούς όπου πηγές διαταραχής δεν είναι πηγές διαταραχής

κλπ

[ (*) r=sqr(x^2+y^2+z^2) ή έστω r=sqr(x^2+y^2 ) ]

.....................

................................

- Μα είναι προφανές ότι η y=Αημ2π(t/Τ - r/λ) δε διατηρεί την ενέργεια.  


- Είναι προφανές. Το ξέρω. Όταν μεγαλώνει το r ο συντελεστής μπροστά από το ημίτονο ενώ θα έπρεπε να μικραίνει, αυτός παραμένει σταθερός Α.

 

- Και τότε γιατί διδάσκεται στα παιδιά ως φυσικό φαινόμενο κάτι που δεν διατηρεί την ενέργεια και άρα δεν υφίσταται; Δεν είναι κραυγαλέο λάθος;

 

- Είναι, αλλά το γράφει το σχολικό βιβλίο...

 

- Και επειδή το γράφει το σχολικό εσείς θα πρέπει να το διδάσκετε αδιαμαρτύρητα; Είναι σα να γράφει το σχολικό βιβλίο 1+1=5 και σεις να συμβιβάζεστε και να διδάσκετε 1+1=5 με τη δικαιολογία ότι το λέει το σχολικό!  Γιατί δε διαμαρτύρεστε προς το Υπουργείο και το ΙΕΠ που σας επιβάλει τέτοιες παράλογες καταστάσεις;

 

- Ποιος να διαμαρτυρηθεί ρε φίλε και γιατί; Βλέπεις πολλούς γύρω σου να θέλουν και να μπορούν πια να αντιδράσουν;

Δε βλέπεις ότι σήμερα το μόνο ζητούμενο από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο είναι να περάσουν τα παιδιά σε σχολή με όποιο τρόπο νάναι, με όποιες άγνοιες και αμορφωσιές κουβαλάνε, συνήθως σε όποια σχολή νάναι, με όποια οικογενειακή οικονομική θυσία χρειαστεί κλπ.;

Αυτό λοιπόν το «κοινωνικά» ζητούμενο εμείς το εξασφαλίζουμε με όσες αρλούμπες και να μας βάλουνε να διδάξουμε. Τα παιδιά μπαίνουν στις σχολές έστω και χωρίς γνώσεις, οι γονείς νιώθουν ότι έχουν κάνει το χρέος τους, οι καθηγητές πέτυχαν όσα τους ζήτησαν και έβγαλαν και τα προς το ζειν τους (μερικοί με το πολύ παραπάνω), τα σχολεία λειτούργησαν, οι σχολές (ακόμη και οι πιο αχρείαστες ή άχρηστες) γέμισαν με φοιτητές ώστε να έχουν δουλειά οι εκεί δημόσιοι υπάλληλοι, η Πολιτεία συγχαίρει τους «κατάλληλους» ανθρώπους της που έβαλε στις «κατάλληλες» θέσεις και έφεραν σε πέρας τα «κατάλληλα» πράγματα κλπ. κλπ. κλπ.

Οι πανελλήνιες μπορεί να δημιουργούν στη χώρα μια ατμόσφαιρα που θυμίζει «εμπόλεμη» κατάσταση, αλλά αμέσως μετά όλοι και όλα είναι απόλυτα τακτοποιημένα. Βολεμένα και ήσυχα στη θέση τους.

Ποιος λοιπόν και γιατί να αντιδράσει; 

 

- Μα όταν διδάσκονται λανθασμένα πράγματα η σκέψη των παιδιών χαλά, οι γονείς απαξιώνουν εντελώς το σχολείο και η Πολιτεία μετατοπίζει ή κρύβει τις ευθύνες της.

Όσο για τους καθηγητές, οι πιο πολλοί συνηθίζουν τα λάθη που διδάσκουν εδώ και δεκαετίες και τα θεωρούν ως δεδομένα-σωστά. Γράφονται εκατοντάδες εξωσχολικά βοηθήματα και χιλιάδες ασκήσεις που αναπαράγουν αυτά τα λάθη. Κάποιοι καθηγητές μάλιστα φτάνουν στο σημείο να βαθμολογούν το σωστό ως λάθος και το λάθος ως σωστό (βλέπε βαθμολογικά κέντρα).

Δε βλέπεις ότι τελικά χαλάμε όλοι. Συνηθίσαμε και ζούμε με το σάπιο.

Δε βλέπεις ότι τελικά χαλάμε όλοι. Συνηθίζουμε στο σάπιο.

Η γνώση έπρεπε να είναι ένα από τα ζητούμενα του Δημόσιου Σχολείου.

 

- ΠΟΙΟΣ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; Ποιος νοιάζεται για τη σκέψη των παιδιών;

Το πράγμα, όπως είναι σήμερα, λειτουργεί μια χαρά εδώ και δεκαετίες και όλοι είναι ευχαριστημένοι.

Άκου να αντιδράσουμε επειδή μας βάζουνε να διδάσκουμε π.χ. ότι το y=Αημ2π(t/Τ - r/λ) είναι κύμα στην επιφάνεια υγρών, ενώ όχι μόνο δεν είναι κύμα αλλά ούτε έχει καμιά σχέση με υγρά και με την επιφάνειά τους

Πού ζεις ρε φίλε; Και να σου πω και κάτι τελευταίο;

ΑΦΟΥ με το να διδάσκουμε στο δημόσιο σχολείο ότι 1+1 κάνει 5 ΒΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ (από παιδιά και γονείς μέχρι σχολεία, σχολές και κυβέρνηση), τότε το 1+1 κάνει όντως 5.

 

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024

 


 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέματα Φυσικής (β΄ τόμος): Κύματα

Γνώμη προς θεματοδότη της πανελλαδικής εξέτασης Φυσικής 2024

Θέματα Φυσικής (α΄ τόμος): Ταλαντώσεις