Το περιβάλλον από όπου βγήκαν τα θέματα φυσικής 2024 (σκηνή 1)

 

 Εισαγωγή

Αυτοί που ενέκριναν και έβαλαν τα θέματα Φυσικής στις πανελλήνιες 2024 ήταν επτά (αριθμητικά 7!!!!!). Υπήρχαν και κάτι παραγοντίσκοι αραξάκηδες πιο πάνω αλλά ας μείνουμε στους 7
.
5 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ οι οποίοι ενώ έπρεπε να είναι έμπειροι στη διδασκαλία Φυσικής Γ Λυκείου και γνώστες Θεωρητικής Φυσικής τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν κάτι μεταξύ του άσχετου και του ασκησιολογικού τσαρλατάνου.
Για να μη πω ότι ήταν σκέτοι παλαμάκηδες/ωσαννίδες-τυχοδιώχτες 
 
(παλαμάκης, ωσαννίδα=αυτός, αυτή που χτυπά παλαμάκια και λέει ωσαννά σε συναδέλφους που κάνουν αναρτήσεις με τσούρμο τα λάθη Φυσικής ενώ κανείς τους δεν ξέρει τι του/της γίνεται από Φυσική, δεν ξέρει από λάθη Φυσικής, δεν έμαθε ΠΟΤΕ Φυσική και το κυριότερο ποτέ δεν την αγάπησε.)
.
1 ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ που, ενώ έπρεπε να είχε φροντίσει για το παιδαγωγικό πλαίσιο των θεμάτων και να είχε ελέγξει τα θέματα, τελικά αποδείχθηκε ότι κάτι έβοσκε κάπου εκεί παραπέρα και δεν πήρε καν χαμπάρι αν είχαν εξετάσεις Φυσικής τα παιδιά, ούτε καν κατάλαβε πού τον στείλανε να πάει και γιατί να πάει ενώ είχε τα πρόβατα για βοσκή
.
1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΦΥΣΙΚΟΣ που ενώ έπρεπε να είχε διασφαλίσει την επιστημονική αρτιότητα των θεμάτων αυτός πηγμένος από το καθισιό υπέγραψε να μπουν ένα τσούρμο λάθη επί λαθών και επιστημονικοφανείς απάτες και ξαναλάθη και ανοησίες και φλυαρίες κάθε είδους.
Μάλλον δεν κατάλαβε τι διάβαζε στις 10σελίδες των θεμάτων και δεν κατάφερε να λύσει ούτε ένα θέμα που όμως υπέγραψε ελαφριά τη καρδία για να λύσουν τα παιδιά
(τέτοια αίσθηση έχω γιατί αν ο πανεπιστημιακός έκανε έστω και μια πράξη «η επιστημονική του εγγύηση» πιθανώς να έβλεπε ότι όλα τα θέματα ήταν μια βλακεία. Εκτός αν δεν έβλεπε ποτέ τι συμβαίνει, όσες πράξεις και να έκανε...)
......

Αυτοί οι επτά (7) άνθρωποι-κατ΄ ευφημισμό φυσικοί- έφεραν φέτος τη Φυσική, τα παιδιά και εμάς  στα χάλια που μας έφεραν. Και αφού βιάζουν τους βαθμολογητές στην αναξιοπρέπεια να διορθώνουν το λάθος ως σωστό και να σκύβουν το κεφάλι πάνω σε γραπτό ελεημοσύνης μέσα στον ιδρώτα, οι αν(υπ)εύθυνοι για το χάλι έγκαιρα τακτοποίούν τώρα τα πλουμιστά τους έγγραφα-επιβεβαιώσεις στο φάκελο των προσόντων τους για να διεκδικήσουν τις επόμενες θέσεις για τις οποίες ξερογλείφονται.

Θα μου πείτε ότι επαναλαμβάνω κοινές διαπιστώσεις

Όλοι όμως αυτοί οι περίεργοι θεματοδότες δε μπορεί να ήρθαν από το πουθενά.

Κάποιος τους έδωσε το  δικαίωμα να κάνουνε ό,τι κάνανε και μετά να χάνονται σα κατσαρίδες όταν όλοι τους κράξαμε.

Το νομικό δικαίωμα τους το εξασφάλισε σίγουρα  η Πολιτεία μας που έχει ήδη γραμμένο στα παλιά της τα παπούτσια το Δημόσιο Σχολείο. Όμως την ατμόσφαιρα όπου αναπνεύσανε και λειτούργησαν όλοι αυτοί οι ανεύθυνοι με τις ευλογίες του Κράτους τη δημιούργησαν και την ενθάρρυναν πάρα πολλοί διδάσκοντες σε Λύκεια και Φροντιστήρια.

Όλες μαζί αυτές οι ανευθυνότητες (Πολιτείας και συναδέλφων) συνέθεσαν το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

............

Σκηνή πρώτη  (απόλυτα πραγματική κάπου το 2015)

.

Θρασύβουλος:

Ρε φίλε Α αυτή η άσκηση είναι εντελώς λανθασμένη. Γιατί τη δίνεις σε παιδιά;

.

Φυσικός Α:

Θρασύβουλε κουνάω την άκρη ενός σχοινιού με απλή αρμονική ταλάντωση και το κύμα y=Aημ2π(t/T-x/λ) αρχίζει να διαδίδεται. Πού είναι το λάθος; Δεν είναι απλό;

.

Θρασύβουλος:

Μα όλα όσα είπες είναι λάθος.

α) Το χέρι σου δεν θα μπορέσει ΠΟΤΕ να κάνει απλή αρμονική ταλάντωση. Το χέρι δε μπορεί να εξασφαλίσει ούτε τη λειτουργία του μαθηματικού ημιτόνου ούτε την προσέγγισή του με φυσικό μοντέλο, ούτε τη λειτουργία της απαιτούμενης χρονοανεξάρτητης κεντρικής δύναμης για την α.α.τ. Δεν κουνάμε χέρι για α.α.τ ή έστω προειδοποιούμε τα παιδιά και εμάς για το τι κάνουμε.

β) ΠΟΤΕ από τέτοιο κούνημα (είτε χεριού είτε μηχανής κλπ) δεν θα βγει κύμα μονοχρωματικό γιατί δεν το προβλέπει καμιά κυματική εξίσωση της Φυσικής, κανένα Μαθηματικό θεώρημα και τελικά δε το δέχεται η Φύση ως μοντέλο μας γιατί οδηγεί τη σκέψη σε αδιέξοδα, σε ασυνέχειες, σε καταπατήσεις βασικών νόμων της Φύσης (διατήρηση ενέργειας), σε αδιανόητες καταστάσεις με άπειρες επιταχύνσεις κλπ

γ) ΠΟΤΕ μα ποτέ τα μονοχρωματικά κύματα όπως το y=Aημ2π(t/T-x/λ) που θες να διδάξεις στα παιδιά δεν διαδίδονται. Είναι άπειρης έκτασης και συνεπώς δεν έχουν ούτε αρχή ούτε τέλος. Είναι εξιδανικευμένες καταστάσεις απαραίτητες ώστε με την επαλληλία τους να δημιουργήσουμε κύματα κοντά στην πραγματικότητα. Ο Fourier κουράστηκε και αυτό μας κατέθεσε ως κληρονομιά. Δε διαδίδεται η διαταραχή στα μονοχρωματικά αλλά η φάση

.

Φυσικός Α:

Δε με νοιάζει εγώ θέλω να δείξω τη διάδοση κυμάτων και ότι τα κύματα έχουν αρχή και τέλος και το δείχνω κουνώντας το χέρι μου κρατώντας την άκρη σχοινιού

.

Θρασύβουλος:

Τα μονοχρωματικά δεν έχουν αρχή και τέλος. Δεν έχουν πηγές και χέρια που κουνάνε σχοινιά. Βρες άλλον τρόπο να διδάξεις αυτό που θες αλλά όχι με λάθος πράγματα. Φυσικός θες να είσαι, Δάσκαλος θες να είσαι, βρες τρόπο να διδάξεις το σωστό και να απαιτήσεις να διδαχθεί το σωστό. Αν θες να διδάξεις την πρόσθεση σε παιδιά δεν θα ξεκινήσεις από το 1+1=7

.

Α:

Εγώ αυτό θέλω να διδάξω και αυτό βλέπω ως σωστό

.

Θ:

Βρε Α δεν είναι καλό να διδάξεις σε παιδιά πατώντας σε λάθος. Θα ακολουθήσει και άλλο λάθος και μετά και άλλο και άλλο. Τελικά Η ΦΥΣΙΚΗ ΘΑ ΣΕ ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ ΑΝ ΛΕΣ Α-ΝΟΗΣΙΕΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ και στον εαυτό σου.

.

Α:

Κάνεις λάθος … Μια χαρά περνά στα παιδιά η φράση «Κουνάω την άκρη ενός σχοινιού και το κύμα y=Aημ2π(t/T-x/λ) αρχίζει να διαδίδεται…» Αυτό λένε όλα τα φροντιστηριακά βοηθήματα

.

Θ:

Περνά στα παιδιά γιατί τα παιδιά δεν έχουν καθημερινή εμπειρία για τις χαζομάρες που τους λες. Αλλιώς θα σε είχανε πάρει με τις ντομάτες. Φαντάζεσαι να έλεγες στα παιδιά «αφήνω μια πέτρα από το χέρι μου και να βρεθεί ο χρόνος που φτάνει στο ταβάνι;». Θα σε πετούσαν έξω από το παράθυρο. Όμως τώρα που τα παιδιά δεν έχουν θεωρητικές γνώσεις και εμπειρία πάνω στα κύματα ΕΣΥ τα ξεγελάς. Κάνεις ΕΓΚΛΗΜΑ…

.

Α:

Δε με νοιάζει. Αυτό που επιλέγω είναι μια καλή παιδαγωγική μέθοδος. Το λένε και άλλοι αυτό που λέω και τα παιδιά καταλαβαίνουν αμέσως τη διάδοση, το μήκος κύματος, τη συχνότητα κλπ

.

Θ:

Με το ψέμα διδάσκεις, ενώ είσαι υποχρεωμένος να τα διδάξεις με αλήθεια; Βρες ή έλα να βρούμε τρόπο να διδάξουμε την αλήθεια. Το ψέμα και το λάθος δεν είναι μέθοδος διδασκαλίας

.

Α:

Εγώ αυτό θα διδάξω: Κουνάω την άκρη ενός σχοινιού με απλή αρμονική ταλάντωση και το κύμα y=Aημ2π(t/T-x/λ) αρχίζει να διαδίδεται… κ.λπ

.

Θ: 

Θα διδάξεις τη μπούρδα;

.

Α: 

Δεν είναι μπούρδα…

.

Θ: 

Μα όλα τα θεωρήματα Φυσικής και κυρίως τα Μαθηματικά και οι αρχές της κυματικής αβεβαιότητας (π.χ. το θεώρημα bandwidth) και η κυματική εξίσωση πάνω από όλα απορρίπτουν όσα λες

.

Α: 

Εγώ τα δικά μου θα διδάξω και όσα λένε οι πιο πολλοί

.

Θ: 

Φυσικός είσαι. Εξέτασε και σκέψου. 

Δάσκαλος θες να είσαι. Επέλεξε

 

.




 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέματα Φυσικής (β΄ τόμος): Κύματα

Γνώμη προς θεματοδότη της πανελλαδικής εξέτασης Φυσικής 2024

Θέματα Φυσικής (α΄ τόμος): Ταλαντώσεις