Αναλύοντας τον ορισμό της απλής αρμονικής ταλάντωσης (β΄ μέρος)

 Σκοπός του β΄ μέρους είναι να δοθούν επιπλέον αποδείξεις ότι ο ορισμός της απλής αρμονικής ταλάντωσης, έτσι όπως αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο Φυσικής Γ΄ Λυκείου, είναι λανθασμένος γιατί η παρουσίασή του έγινε κινηματικά.

Εξαιτίας τούτου προκλήθηκαν διδακτικές ασυνέπειες,  λάθη, παρανοήσεις και ασκησιολογικές διαστροφές όχι μόνο στο κεφάλαιο των ταλαντώσεων, αλλά και σε άλλα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης της φυσικής Γ Λυκείου. Ένας λανθασμένος ορισμός δημιουργεί πάντα πολλά προβλήματα.


Επιμένω στην αστοχία του σχολικού βιβλίου γιατί δεν είναι δα και μικρό πράγμα τα παιδιά, στις πανελλαδικές εξετάσεις τους, να συναγωνίζονται στο λάθος και κατά τη βαθμολόγηση να τους αφαιρούνται μόρια αν γράψουν το σωστό.

Αλλά δε βαριέσαι...

Το ίδιο δε γίνεται εδώ και 25 χρόνια που διδάσκεται στη Γ΄ Λυκείου αυτό το πανάρχαιο και απαράδεκτο βιβλίο της «φυσικής»; Γιατί να αλλάξει τώρα; Και ποιος να φωνάξει και ποιος να ακούσει; Αφού όλοι βολευτήκαμε τόσα και τόσα χρόνια, γιατί να φωνάξουμε τώρα;

 

Αναλύοντας τον ορισμό της α.α.τ. (β΄ μέρος) 

 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέματα Φυσικής (β΄ τόμος): Κύματα

Γνώμη προς θεματοδότη της πανελλαδικής εξέτασης Φυσικής 2024

Θέματα Φυσικής (α΄ τόμος): Ταλαντώσεις